Sunday, March 15, 2015

මියන්ඩාඩ් ගේ 6



“ඉන්දියානු ක්‍රීඩකයින් එක් වෙමින් කතාබහ කරන්නේ විශාල දෙයක් කිරීම සඳහායි. තරගාවලියේ සියල්ලම තීරණය වෙන්නේ මෙම අවසන් පන්දුව සහ අපට ලබාගත යුතුව තිබු ලකුණු 4 මගින්. මම මට හැඟෙන ක්‍රමයක එලඹීයෙමි. මම දැනගත්තා ශර්මා (චේතන් ශර්මා) යෝර්කරයකින් මගේ පාද ආක්‍රමණයකට සුදානම් වන බව. එබැවින් මම පිතිකරණ සීමාවට එපිටින් ගොස් යම් පරතරයක් තබාගත්තෙමි. මගේ උපක්‍රමය පිටුපසට ගොස් මගේ උපරිම ශක්තිය යෙදවීමයි” 

මේ සුපිරි පකිස්තානු ක්‍රීඩක ජාවෙඩ් මියන්ඩාඩ් ගේ අදහස්, උපුටා ගත්තේ ඔහු ලිවූ My Autobiography (2003) පොතෙනි. ලෝක ක්‍රිකට් ඉතිහාසයේ වඩාත්ම කතාබහට ලක්වූ එක්දින තරගයක අවසන් මොහොතේ ජාවෙඩ් ට හැඟුනේ එඅයුරින්. ජාවෙඩ් මියන්ඩාඩ් යනු පකිස්තානයෙන් බිහිවූ විශිෂ්ට ගණයේ ප්‍රහාරාත්මක පිතිකරුවෙක්. ක්‍රිකට් ක්‍රීඩාවේ අමතක නොවන ගැටුම් කිහිපයකටම මුල්වූ ක්‍රීඩකයෙක් ලෙස ප්‍රසිද්ධියට පත් මියන්ඩාඩ් ඔහු නියෝජනය කල පකිස්තාන පිලට ලෝක කුසලානය ලබා දිනාදීමට ලබාදුන් සහය අතිවිශාලයි. 

ඉන්දියාව සහ පකිස්තානය එක්වෙන ඕනෑම තරගයක් ප්‍රේක්ෂකයින් අමානන්දයට පත්කරවන අවස්තාවක් බව ඕනෑම ක්‍රිකට්  නරඹන්නෙක් දන්නා කරුණක්. ඒ අනුව 1986 අප්‍රේල් මස 18 වැනිදා පැවැත්වූ ඔස්ට්‍රල් ඒසියා අවසන් තරගයට මෙම කණ්ඩායම් දෙකම තේරුනේ ඔවුන් තරගාවලිය තුල පෙන්වූ සුපිරි දක්ෂතා නිසා. එම තරගාවලිය සදහා තරග කල ඔස්ට්‍රේලියාව, නවසීලන්තය සහ ශ්‍රී ලංකාව යන සියල්ලන්ම ඉවත්ව ගිය මොහොතක මෙම දෙරට අතර පවත්වන තරගය සදහා ප්‍රේක්ෂකයින් සාජා ක්‍රිකට් ක්‍රීඩාංගනයට එක්වුණා. 
මුලින්ම පන්දුවට පහරදෙන්නට පිටියට පැමිණි ඉන්දියානු පිලේ මුල් කඩුල්ල බිඳ දමාගන්නට ලකුණු 117 ක් ලබාදීමට පකිස්තානුවන්ට සිදුවුනා. ක්‍රිෂ්ණමාචාරි ශ්‍රීකාන්ත් පිටියෙන් ඉවත්වනවිට ලකුණු 75ක් ලබාගෙන ස්ථාවර ව සිටියා. අනෙක් අන්තයේ පන්දුවට පහරදෙමින් සිටි සුනිල් ගවස්කාර් සමග එක්වූ දිලිප් වෙන්සාකර් ඉන්දියානු පිල ලකුණු 216 තෙක් රැගෙන ගිය අතරවාරයේ වෙන්සාකර් දැවී ගියේ යොවුන් ක්‍රීඩක වසීම් අක්රම් ගේ පන්දුව කෙලින්ම විකට්ටුවේ වැදෙමින්. සුපිරි ඉනිමක් ක්‍රියාත්මක කල ගවස්කාර් ට ශතකය අහිමි වුනේ ලකුණු 8න් ඔහුව 92 කට දවාගන්නට නායක ඉම්රාන් ඛාන් සමත්වුනා. වෙන්සාකර් ගේ ඉවත්වීමෙන් පසුව ඉන්දියානුවන්ට රැස්කරගැනීමට හැකිවුණේ ලකුණු 29ක් පමණයි, ඒ සදහා ඔවුන්ට කඩුලු 5ක් ලබාදීමට සිදුවුනා. ඒ අනුව ඉන්දියාව පන්දුවාර 50 අවසානයේ ලකුණු 245ක් රැස්කරමින් ආරක්‍ෂිත ලකුණු ප්‍රමාණයකට පැමිණියා. වසීම් අක්රම් කඩුලු තුනකුත්, ඉම්රාන් ඛාන් කඩුලු 2කුත් දවගත්තා. 

චේතන් ශර්මා 
ලකුණු 246ක් සහ ශූරතා කුසලානය සදහා පිටියට පැමිණි පකිස්තානුවන් ගේ මුල් කඩුල්ල ලකුණු 9 දී චේතාන් ශර්මා ගේ පන්දුවට ලබාදීමට මුදස්සර් නසාර් ට සිදුවුනා. ඊළඟ කඩුල්ල මනින්ඩර් සිං ලබාගත් අතර එවර දැවී ගියේ රමීස් රාජා. තුන්වන කඩුල්ල සදහා පිටියට පැමිණි ජාවෙඩ් මියන්ඩාඩ් පිටියේ සිටි මොහ්සින් ඛාන් සමග එක්වුණා. තුන්වන කඩුල්ලත් ඉක්මනින්ම ලබාගැනීමට ඉන්දියානුවන් සමත්වුනා. මොහ්සින් ඛාන් ඉවත්වනවිට පකිස්තානුවන් රැස්කරගෙන සිටියේ ලකුණු 61ක් පමණයි. සලීම් මලික් සහ අබ්දුල් කදීර් සමග ලකුණු සම්බන්ධතා පවත්වමින් ජාවෙඩ් පකිතානුවන් ඉන්දියානු ඉලක්කය අසලට රැගෙන ගියේ විශිෂ්ට ශතකයක් ද රැස්කරමින්. ලකුණු 241 දී එනම් අවසන් පන්දුවාරයේදී කඩුලු රකින පිතිකරු සුල්කර්නයින් පිටියෙන් ඉවත්වනවිට පකිස්තානුවන්ට ඉතිරිව තිබුනේ එකම එක කඩුල්ලක් පමණයි. 
අවසන් පන්දුවාරයේ අවසන් පන්දුවට පෙර පන්දුවේදී චේතාන් ශර්මාට මුහුණ දෙන්නට සිදුවුනේ වේග පන්දුයවන තවුසීෆ් අහමඩ් හට පකිස්තානු ප්‍රේක්ෂකයින් ට ඔහු දැවී යාදෝ නොවෙදෝ යන කුතුහලයට පිළිතුරු දෙමින් ඔහු එක ලකුණක් ලබාගන්නේ තරගය තවමත් අවසන් වී නොමැති බව පවසමින්.

“එය අනිවාර්යයෙන්ම ස්ලොග් පහරක් විය යුතුයි. මම ඒ වනවිට පන්දු 113න් ලකුණු 110ක් ලබාගෙන ස්ථාවර ව සිටියේ පන්දුව ද හොදින්ම පෙනෙමින් සිටි මොහොතකදී. පන්දුව කෙලින්ම පිටතට වැටුනොත් එය හතරේ සීමාවට යන බව මට පැහැදිලි විශ්වාසයක් තිබුනා.මම නැවතත් පිටිය වටා සෑම අන්තයකම බැලුවෙමි, සියලුම පන්දුරකින්නන් දෙස බැලුවෙමි, සියල්ලන්ම ගණන් කලෙමි. නැවත නැවතත් එයම කලේ මගේ ආත්ම විශ්වාසය ගොඩ නැගීම සදහා. මම තරමක් වෙලාව ගෙන දෙවියන් සිහි කලෙමි”

“සියල්ලම සුදානම් , අවසන් පන්දුව යැවීමට චේතාන් ශර්මා ලෑස්තියි, චේතාන් ශර්මා විනිසුරු පසුකරමින් මා සිතු අයුරින්ම යෝකරයක් එල්ල කලත් එය ඔහුගේ අතින් ගිලිහුනේ වැරදි අයුරකින් හෝ එය මා සුදානම් වූ පරිදි පන්දුවට පහරදෙන සීමාවට ඉදිරියෙන් සිටීමේ නිසාදෝ පන්දුව කෙලින්ම මගේ පිත්තට වැටුනේ ෆුල්ටෝස් පන්දුවක් ලෙසින්. මට කරන්නට සිදුවුනේ එය ප්‍රේක්ෂකාගාරය දෙසට යැවීමට පමණයි. අවසානයේදී අපි ජයගත්තා, තවුසීෆ් (තවුසීෆ් අහමඩ්) ද ජයගත්තා, මමත් ජයග්‍රහණය කළා. එය මගේ ජිවිතයේ අමතක නොවන තරගයක්”




No comments:

Post a Comment